Cum să te pregătești pentru Startup Nation 2020

Programul de finanțare Start Up Nation revine în actualitate la finalul acestui an.

Momentan nu există informații clare referitoare la modificările de formă ale acestui mult așteptat program. Probabil că se vor introduce criterii calitative pentru departajarea planurilor de afaceri în detrimentul criteriului ”număr de locuri de muncă” (deși acest lucru va fi destul de greu de pus în practică).

În ceea ce privește momentul lansării, se pare că normele de aplicare vor fi publice abia la începutul anului viitor (primul trimestru al anului 2020)

În aceste condiții, vă recomandăm să vă pregătiți cât mai bine astfel:

  1.Transformă-ți ideea într-un plan

Planifică într-un interval clar de timp activitățile pe care trebuie să le faci pentru a demara afacerea. Finanțarea nerambursabilă ar trebui sa fie un mijloc, nu un obiectiv în sine. Caută să înțelegi cât mai bine domeniul în care dorești să activezi.

  2. Comunică consultantului intențiile tale și creează o relație de încredere reciprocă.

Rolul consultantului este de a te ajuta cu pasul 1 (transformarea ideii într-un plan de afaceri finanțabil. Stabiliți împreună ținte clare. Descrie clar fluxul de producție sau de prestare servicii și dimensionează costurile în așa fel încat să obții un buget realist. Anul trecut finanțarea maximă a fost de 200.000 lei.

  3. Identifică sursele de finanțare complementare

Daca primii doi pași sunt urmați corect înseamna că foarte probabil vei obține finanțarea nerambursabilă pentru planul tău de afaceri. Cu toate astea, provocarea abia acum începe. Fără surse de finanțare complementare (aport de capital propriu) iți va fi foarte greu să demarezi activitățile.

  4. Planifică pe termen mediu și lung

Din momentul în care consultantul depune planul de afaceri spre a fi evaluat de către finanțator și până la momentul semnării contractului de finanțare vor trece câteva luni. Încearcă să planifici toate activitățile în timp și fă-ți un plan de rezervă. Foarte probabil vor aparea întârzieri în relația cu finanțatorul sau furnizorii. 
  
 5. Creează  relații de încredere
Așa cum am spus la punctul 4, pâna vei ajunge în faza de implementare a planului de afaceri va mai dura ceva timp. Folosește această perioadă pentru rafinarea produsului/serviciului tău și stabilește relații cu viitori posibili furnizori și clienți. 
Asteptam vești de la tine. Succes !
Dacă te interesează în detaliu această finanțare, inclusiv toate condițiile pentru obținerea punctajului maxim, scrie-ne pe adresa office@metodica.ro  sau completează formularul de contact, iar unul dintre consultanții Metodica va lua legătura cu tine în cel mai scurt timp.

 

Andrei POP

Andrei Pop - fondator și manager al Metodica-Designed for Education. Pasionat de proiecte și idei inovatoare, Andrei va împărtăși din experiența sa de peste 10 ani în domeniul finanțărilor nerambursabile. El a activat în management de proiect, în diferite roluri și funcții. Experiența sa se materializează în investiții de peste 5 mil. EUR, buget total cumulat al diferitelor proiecte coordonate și evaluate de-a lungul timpului.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *