Rețele internaționale și naționale de sprijin pentru IMM-URI (partea I)
Ce sunt rețelele de sprijin pentru IMM-uri?
Rețelele de sprijin pentru IMM (întreprinderi mici și mijlocii) sunt asocieri formale de instituții guvernamentale, camere de comerț, universități, ONG-uri și alte organisme preocupate de dezvoltarea IMM-urilor.
Care este misiunea rețelelor de spijin pentru IMM ?
Rețelele de sprijin pot fi axate pe susținerea unui anumit sector de activitate din economie sau pot fi generaliste prin cooptarea tuturor societăților interesate de colaborare.
Activitățile specifice majorității rețelelor de sprijin pentru IMM pot fi sintetizate astfel:
- facilitează identificarea potențialilor partenerilor de afaceri
- favorizează internaționalizarea afacerilor
- prezintă modele de afaceri de succes
- oferă materiale informative utile IMM-urilor
- prezintă analize economice
- prezintă surse de finanțare prin business angels sau finanțări nerambursabile
Care sunt principalele rețele de sprijin?
La nivel regional, național și internațional există o multitudine de asocieri sub formă de rețele de sprijin pentru IMM-uri, însă cele care au reușit să câștige notorietate sunt:
Enterprise Europe Network
Cea mai mare rețea la nivel European de identificare a partenerilor de afaceri, 54 țări implicate, 600 de organizații și 3000 de experți
http://een.ec.europa.eu/tools/services/SearchCenter/Search/ProfileSimpleSearch
Sistemul Naţional de Informaţii de Afaceri
Cea mai mare rețea națională dezvoltată de către Camerele de Comerţ și Industrie din România
International Network for Small and Medium Sized Enterprises
Cea mai mare rețea care stimulează cooperarea transnațională publică și privată pentru inovare și transfer de tehnologie la nivelul IMM-urilor
EU Gateway
Este o inițiativă a Uniunii Europene preocupată de asigurarea relațiilor dintre companiile europene și piața asiatică
De ce să aderi la o rețea de sprijin pentru IMM-uri?
- adună sub o singură umbrelă resurse informaționale vitale pentru activitatea IMM-urilor
- asigură o bună vizibilitate pentru IMM-urile care activează în prezent pe o piață dinamică, concurențială și globalizată
- se pot identifica prin intermediul unor canale oficiale parteneri de afaceri preverificați/filtrați, reducând astfel timpii de căutare.
- unele platforme asigură verificarea bonității clienților în mod direct sau prin terți
- participarea la târguri sau misiuni economice
- acces la instrumente moderne de lucru sub formă de platforme online utile în procesul de identificare a partenerilor de afaceri.
Îți putem oferi informații suplimentare pentru aderarea la rețelele de sprijin pentru IMM-uri!
Scrie-ne pe adresa office@metodica.ro sau completează formularul de contact, iar unul dintre consultanții Metodica va lua legătura cu tine în cel mai scurt timp.
Articol realizat de Rareș Iancu
Departamentul de Accesare Fonduri Europene Metodica
Comentarii recente